zondag 3 januari 2016

Dan ook nog een outfit voor ons baby-smurfje

Toen ik met ons kleine smurfje naar Langbroek ging, nam ik een lap tricot mee die al zeker een jaar in mijn kast lag te wachten om omgetoverd te worden in iets moois. Een Stenzo-tricot met egeltjes. Ik had geen tricot die er goed bijpaste. In Langbroek was dat er natuurlijk wel.

Ik dook mijn Ottobres in om te kijken wat ik eens zou gaan maken met die mooie egeltjes-tricot.
Mijn oog viel op een jurkje uit een Ottobre van herfst 2014 (waar ik tot mijn grote schande nog nooit iets uit gemaakt had).
Het modelletje China Girl, bedoeld voor sweaterstof.
Ik tekende maat 86 (ons babysmurfje draagt nu maat 92-98), verlengde de mouwen met 4 cm, het rokdeel ook. Ik voegde elleboogstukken toe en stikte de zakjes tegen het voorpand. De bies bij de zakingang liet ik weg.
Bij mijn restjes vond ik een stukje blauw-groen gestreepte tricot die er perfect bij paste. Dat gebruikte ik voor accenten.

In dezelfde Ottobre staat patroon Playful Kitty, een legging. Ook hiervan tekende ik een maat 86, waarvan  de lengte perfect bleek. De legging kreeg knielappen uit de gestreepte tricot en een detail van de egeltjestricot achterop.

Niet alleen de egeltjes-tricot en de gestreepte tricot komen uit de kast ook het naaigaren was op voorraad. De jurk stikte ik door met gifgroen naaigaren en dat raakte schoon op. De Hema (bij ons tenminste) bleek deze kleur naaigaren niet meer te verkopen en dus ging ik verder met een blauw naaigaren dat ook schoon op is gekomen.
Ik had nog net genoeg gifgroen naaigaren om de onderkant van de legging af te werken.

De jurk was gisteravond klaar. Ons babysmurfje wilde hem vanochtend gelijk aan, heeft dansjes gemaakt, rondgedraaid; het was vanavond een klein drama toen ze toch echt in haar pyjama moest gaan slapen.
Vanavond is de legging helemaal af geraakt.
 
Met de verjaardag van haar grote (middelste) zus mag ze de outfit samen aan.

Voorkant, ellebooglappen staan er helaas (dus) niet op

Voorkant legging

Achterkant legging

Patroon jurk: China Girl, patroon 13, Ottobre 4-2014
Patroon legging: Playful Kitty, patroon 8, Ottobre 4-2014
Egeltjestricot: Stenzo (2014 of 2013?) bij De Stoffenkraam
Gestreepte tricot: Nooteboom (2014) bij De Stoffenkraam
Effen tricot: 't Langbroekertje te Langbroek
Naaigaren: Hema ( ;-) ) 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten