woensdag 18 januari 2017

Bandwerk

Bandwerk... Eerder deed ik dat nog niet. Ik gebruikte wel vaker hetzelfde patroon een aantal keer, maar nooit direct achter elkaar voor dezelfde draagster.
Nu had ik een aantal leuke tricots voor ons babysmurfje en een model dat de eerste keer goed bleek te zitten. En dus waagde ik mij aan bandwerk.
Snel, goed resultaat, babysmurfje blij, maar ik ben nu toch wel weer toe aan een ander patroon...


 Nr. 1: de roze stippenstof kocht ik over van een Sanchoforum-lid en gebruikte ik eerder jaar ook al voor iets anders. De gestreepte boordstof kocht ik met een andere bestemming en de tricot met beestjes kocht ik begin november op de lapjesmarkt in Utrecht (dat ik dat niet eerder ontdekt heb!!! Wat een zelfbeheersing heeft een mens daar nodig).
Het model gebruikte ik eerder voor een pyjama voor een jarig neefje. Voor bij de ribbroek uit de vorige blog, wilde ik graag een smalvallend shirt en ik dacht - na enige omzwervingen aan dit model.
Ik maakte de mouwen 3 cm langer (dat was nodig) en ik voegde ellebooglappen toe.

(Dit shirt haalde ik vanavond uit de wasmand om er een foto van te kunnen maken)

Omdat het shirt goed bleek te zitten, herbruikte ik het patroon en kwam zo tot het volgende shirt:

De gestreepte tricot en de bedrukte tricot komen ook van de lapjesmarkt. Ik veranderde helemaal niets aan het patroon. Uit baldadigheid deed ik de streepjes over anders ten opzichte van de boordjes.

(Dit shirt werd vanochtend van het wasrek gehaald, is dus een dag gedragen en heeft geen strijkbout gezien voor het gedragen werd...)

Ik had grote restjes van de verjaardagsjurk van onze grote smurf, precies geschikt voor een voor- en achterpand en dus gebruikte ik het patroon nog een keer:

Tja, bij nr. 3 valt er dan niets meer over te zeggen...

(Dit shirt was vanmiddag af, heeft geen eindstrijk gehad, maar is dus nog niet gedragen.)

Patroon: model 34 uit Ottobre 6-2011
Bedrukte tricot shirt 1 en 2: lapjesmarkt Utrecht
Gestreepte boordstof: Stoffenkraam
Gestreepte tricot: lapjesmarkt Utrecht
Stoffen shirt 3: lapjesmarkt Utrecht
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten