woensdag 18 januari 2017

Kraamkadootje

De juf van onze grote smurf werd begin december moeder van een zoon. Voor een kraammand maakte ik op verzoek van onze grote smurf al een mouwenslab (met een geappliceerde eend, zo schattig! Helaas geen foto's gemaakt), maar nu het jongetje er echt is, mag er nog wel een kadootje komen.
Er ligt ook nog een romper waarop nog een naam geflockt moet worden... Foei!
Ik naaide ook nog een kadootje.

Helaas krijg ik de foto niet rechtop. Sorry als u hierbij uw nekspieren verrekt...

Juf is nog niet op school geweest en dus ligt het kadootje nog bij ons thuis en kon ik het nog op de foto zetten.
Het mutsje en truitje zijn gemaakt uit een zachte, gebreide tricot en voelen heerlijk zacht aan.
Het truitje heeft een envelophals-maar-dan-anders: namelijk aan één kant en met knoopjes. Ik weet niet hoe gemakkelijk dit is.
Ik werkte (ook hier) de hals niet af met een boordje, maar met een belegje.

Ik hoop dat juf (en zoontje) er blij mee is.

Patroon truitje: model 1 uit Ottobre 4-2011
Patroon mutsje: model 6 uit Ottobre 1-2012
Gebreide tricot: Budgetstoffen.nl
Kamsnaps: Kleurenmix 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten