woensdag 18 januari 2017

Uit de oude doos...

Het is alweer een jaar geleden. Foei foei foei!
Het is niet dat ik in 2016 niets gemaakt heb (integendeel). Ik heb er gewoon niet over geblogd.
Het gaat me niet meer lukken om alles op mijn blog te zetten omdat één en ander weggegeven is. Ik heb vanavond wel een aantal dingen bij elkaar gescharreld die ik nog kan en wil bloggen.

Ik begin met iets uit de oude doos:
Zo'n 7 of 8 jaar geleden maakte ik voor onze grote smurf een spijkerbroek:

Ergens in oktober ging ik de zolder op om te kijken of er nog kleren van de grote zussen waren waar ons babysmurfje nu in paste. Daarbij kwam ik deze broek tegen.
Ons babysmurfje paste de broek en vond hem mooi. Nu lag er al enkele jaren een lap babyrib in de kast. Aanvankelijk wilde ik daaruit een tuinbroek maken, maar ons babysmurfje gaf erg duidelijk aan geen tuinbroek te willen (madammeke is 3 en heeft een heel duidelijke eigen mening die ze niet onder stoelen of banken steekt....).
Ik besloot een zelfde model broek te maken.
Toen ik het patroonblad opzocht, bleek ik het uitgetekende patroon bewaard te hebben (op het taillebeleg na). Dat was makkelijk!
Omdat ik babyrib vaak koud vind doorwaaien, voerde ik deze broek. Dit was het resultaat:
Omdat door de stipjes het model moeilijk te zien is, heb ik de achterkant maar helemaal niet gefotografeerd.
Babysmurfje draagt ook deze broek graag, al een aantal keer direct van het wasrek weer aan. Een dankbaar werkje dus!

Patroon: model 12 van Ottobre 4-2007
Stof spijkerbroek: Stoffenspektakel
Stof ribbroek: Stenzo van de Stoffenkraam
Roze voering: dekbedovertrek Hema (niet te zien) 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten