woensdag 18 januari 2017

Verjaardagsjurk klein smurfje

Begin deze maand was ons kleine smurfje jarig, 9 jaar alweer (zucht...)
Op stoffenjacht voor een verjaardagsjurk voor onze grote smurf was ik een mooie paneelstof van Polytex voor Knippie tegen gekomen. Toen ik een foto van deze stof aan ons kleine smurfje liet zien, wist ze gelijk dat haar verjaardagsjurk daaruit gemaakt moest worden. Ze was daarvoor al enthousiast over een model uit Ottobre 6-2016, dus ook daar hoefde ik niet lang over na te denken.

Het eigenlijke model had paspelzakken. Dat durfde ik niet aan en dat vond ik zonde van de print. Ik voegde de zakken van de Princess Castle (Ottobre 4-2013) in.
Omdat ik deze keer een proefjurk had gemaakt (die zal ik later ook laten zien), wist ik dat de jurk een stukje korter mocht. Aan de lengte van de mouwen hoefde ik niets te veranderen.
Ik werkte de hals niet af met een boordje, maar tekende een beleg. Het beleg achter maakte ik wat groter zodat ik mijn labeltje daarop kon naaien.

Ik vond geen bijpassende tricot voor een legging, dus ik kocht bij de Hema een donkerblauwe legging. Ik tekende enkele figuurtjes van de randstof over en streek deze in goudfolie op de legging zodat het toch echt een setje is.

Detailfoto's:
 

 Patroon jurk: model 37 uit Ottobre 6-2016
Stof jurk: Polytex sweater-paneel, de Stoffenkraam
Legging: Hema
Flexfolie: Van Marieke

Geen opmerkingen:

Een reactie posten